31 januari 2006

Dolle reiger

Vorige week heb ik het afgedaan als een incident, maar afgelopen maandag gebeurde het opnieuw!!!! Ik schrok me een hoedje......

Ik was net onderweg van school naar huis en reed langs het kanaal de stad uit. Ik fietste onder de snelweg door (ring A10), en daarna direct over het steile bruggetje. Vanaf hier begin ik normaal extra gas te geven, want vanaf hier gaat de weg "rechtoerechtaan". Maar dit keer gebeurde er iets vreemds. Ik werd aangevallen door een reiger!!!!!!!!!!

Het rare beest slaakte een kreet en dook/viel vanaf een meter of 5 naar beneden met fladderende vleugels. Eerst dacht ik dat hij de landing had ingezet om langs de waterkant een mooi plekje te vinden. Maar kennelijk zag hij mij aan voor een vluchtende kikker.... Hij moet gedacht hebben:" Dat is een lekkere vette kikker,.....Dit is de jackpot".
Ik dook op het laatste moment met mijn hoofd de cabine in, want hij kwam wel erg in mijn buurt. Een vleugel en een poot voelde ik over mijn hoofd strijken voordat ik mijn hoofd weer omhoog stak. De reiger koos opnieuw het luchtruim en heb ik niet meer gezien. Een spierverrekking in mijn nek was het enige gevolg.

Dit gebeurde gisteren dus wéér. Op dezelfde plek! Ik vermoed dat het dezelfde reiger was.
Een dolle reiger....ooit van gehoord?

Vorige week heb ik 200 km gereden, maar ben vergeten de teller weer te resetten; dat doe ik volgende week wel weer.

Geen opmerkingen: