07 januari 2006

Overzicht van 2005

Even een overzicht van mijn belevenissen van het afgelopen jaar.

25-jun-05 Limit gekocht in Doorn van Robert Zondervan.
De km stand was toen slechts 2400 km.
Mijn Flevo-Alleweder is snel daarna verkocht en rijdt nu rond in Friesland.

1-jul-05 Km teller op 0 gezet.

De zomervakantie was een mooi moment om een aantal verbeteringen aan te brengen.
Inmiddels zijn de volgende aanpassingen gedaan:

Speakertjes voor afspelen mp3-speler, radio of md speler.
Nieuw "Ventisit" matje.
Gaten in zitting geboord voor ventilatie en afvoer van vocht.
12 Volt accu ingebouwd, claxon en verlichting veranderd.
Led verlichting vóór en achter voor veel beter zicht in het donker.
Extra aansluitpunt voor 12 V apparaat ingebouwd.
Binnenverlichting met schakelaar.
Windschermpje van plexiglas gemaakt (prototype).

Inmidels ben ik een half jaar verder en staan er 5400 kilometers op de teller.
Maar helaas niet zonder pech:

Door een foutieve uitlijning versleten de voorbanden toch wel erg snel.
Na diverse pogingen om de sporing te verbeteren ben ik nu eindelijk tevreden.

Een frontale botsing met een fietser bleek niet voldoende om een kras te veroorzaken in de taaie constructie van de Carbon Limit. Van de fiets was slechts het stuur verbogen, en van enig lichamelijk letsel was al helemaal geen sprake. Toch wel erg geschrokken.

Tijdens een ritje op een koude winterdag bleef het freewheel "kleven". Eerst dacht ik aan een afgelopen ketting, maar dit had ik nog nooit meegemaakt. Het mechaniek in het freewheel was waarschijnlijk door de combinatie koude en vervuiling vast komen te zitten waardoor er geen overbrenging meer mogelijk was. Een goede schoonmaakbeurt en een druppeltje olie loste het probleem op. Wel moest ik die dag een uur, met de velomobiel aan de hand, naar huis LOPEN!

Natuurlijk veel meer beleefd, maar voor het overzicht is dit nu even voldoende.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Lopen met de velomobiel, das balen

Veel plezier verder met de limit

Anoniem zei

Hoi Maikel,

hartstikke leuk om zo over je belevenissen met je Limit te lezen. Ik heb inmiddels al veel plezier beleefd aan je oude AW, alleen deze week staat hij even stil. Afgelopen week merkte ik dat de sporing niet goed was, en ik heb nog geen tijd gehad om het bij te stellen.
Ik lees dat je in je Limit ook boxjes hebt gehangen. Waar kun je deze krijgen? De boxen die er in zaten zijn niet goed meer, maar ik kan geen nieuwe vinden. Je kunt me altijd mailen op kloossje_pukje@hotmail.com
alvast bedankt en verder veel fietsplezier.