09 januari 2006

Maandag 9 januari


Het was mooi weer, maar wel koud. De temperatuur lag zo rond het vriespunt toen ik de deur uit ging; een mooie gelegenheid om mijn nieuwe bivakmuts (Craft) eens te proberen. Daaroverheen trok ik toch maar mijn muts om mijn voorhoofd en oren nog wat warmer te houden. Meestal heb ik een Buff om mijn nek die ik voor mijn mond en neus kan trekken als het erg koud is, maar dunne bivakmuts voldeed ook prima. Mijn Buff heeft het voordeel dat ik die ook tijdens het rijden zo nu en dan voor mijn mond kan wegtrekken, want anders wordt het zo nu en dan toch een beetje te benauwd.
De wegbeheerders waren kennelijk bang voor grote gladheid want er was behoorlijk zwaar gestrooid. Gelukkig was het lekker rustig op de weg en kon ik zonder oponthoud doorrijden naar school.
Na een enerverende vergaderdag was het weer fijn om de Limit in te stappen voor een snel ritje naar huis. Helaas was het plotseling erg mistig geworden, waardoor het zicht een te hoge snelheid in de weg stond. Toch lag vanaf Purmerend mijn snelheid steeds tussen de 40 en 45 kmpu. Na 53 minuten was ik thuis.
Vlak voordat ik thuis kwam zag ik toevallig Maritta net in haar Quest stappen. Ik had haar opvallende velomobiel wel vaker aan de Geldelozeweg zien staan, maar nu had ik even de gelegenheid voor een kort praatje.
Het was weer heerlijk om na twee weken vakantie weer lekker te kunnen fietsen.

Geen opmerkingen: