08 januari 2006

Morgen weer aan het werk.

Vandaag de laatste rustdag voor mijzelf, maar ook de Limit heeft de laatste twee weken niet veel beweging gehad. Dus zojuist de banden weer even op spanning gebracht, de accu op de lader gezet, nieuwe batterij in de Mp3 speler en mijn muts en handschoenen klaargelegd om morgen snel weg te kunnen rijden. Ook de remmen even goed afgesteld omdat ik de laatste tijd merkte dat bij hard remmen ik wat meer naar rechts toe trok.
Normaal gesproken stap ik om 6:30 de deur uit en rijd ik een klein uurtje later de poort van de school binnen. Morgen mag ik een half uurtje langer blijven liggen ivm een studiedag. Nog even een dagje zonder kids om weer een beetje rustig aan op gang te komen.

De deur tot deur afstand is via de kortste route 34,5 km. De langere variant is slechts 1 ½ km langer, maar in sommige omstandigheden toch sneller. In een later bericht zal ik de routes verder beschrijven. Mijn bestemming is mijn school in Amsterdam-Noord waar ik drie dagen in de week als wiskundedocent werk. Twee dagen in de week werk ik dichter bij huis (Bobeldijk, 4km). Voor mijn woon-werk verkeer leg ik dus wekelijks zo´n 230 km af.
Zo nu en dan kom ik een andere velomobiel rijder tegen, maar tijd voor een gezellig gesprek zit er meestal niet in. Toch zou ik het wel gezellig vinden om zo nu en dan weer een (velomobiel)tochtje te rijden. Eerst de winter maar weer even afwachten.

Geen opmerkingen: