11 januari 2006

Woensdag 11 januari

De wekker ging om 5:45, en stiekum nog een keertje omgedraaid. Om zes uur stond ik dan toch naast mijn bed. Brrrrrr het was koud in de badkamer. Mijn snelle pak aangetrokken dat eigenlijk te koud is om gewoon mee rond te lopen, maar voor in de Limit na 500 meter al warm genoeg is. Daarna het brood dat ik gisteren gebakken heb in dikke plakken gesneden en er een plak oude kaas tussen geschoven....mmmmmmm. Na een paar grote slokken Hero FruitOntbijt was ik klaar voor de rit. Om 6:20 reed ik weg.

Veel wind(7 Bf ?) uit ZO-elijke richting betekende dat ik de wind pal tegen had. Daarnaast nog het pissige regentje erbij maakte het tot een slechtweer-rit. Mijn bril moest ik steeds droog vegen om nog iets te kunnen zien. Soms is het dan beter om hem helemaal af te zetten om niet totaal verblind te worden door autoverlichting. Eén keer moest ik kompleet tot stilstand komen doordat ik door de lichten van een achteropkomende auto met verstralers via mijn spiegeltje totaal werd verblind en was gedesorieenteerd. Het is net alsof met dit weer al het verkeer veel haastiger en ongeduldiger is. Vooral de busjes met reclame op de zijkant of andere klusbussen zijn vaak heel irritant. Van bestuurders met normale personenauto´s heb ik slechts zelden last.

Uiteindelijk was ik na 66 minuten op school; een traag ritje. Om 7:45 zat ik aan mijn eerste bakkie koffie in afwachting van wat deze dag mij verder zou brengen.
De kinderen waren moe en hadden weinig zin om iets nuttigs te gaan doen. We moeten allemaal nog een beetje in het schoolse ritme komen. Toch nog maar een paar interessante begrippen laten vallen, maar van een boxplot, frequentie, modus of mediaan leken ze nog nooit gehoord te hebben. Ik heb gelukkig nog iets te doen!

Volgens rooster had ik vandaag les tot half vier. Om vier uur stapte ik de school uit en ben bij (mijn) Sonnetje wezen eten. Zij woont 5 minuutjes fietsen van school. Na een heerlijke maaltijd, een toetje (met veel slagroom) en koffie ben ik daar om 20:30 weer vertrokken.
Dit keer had ik wind mee. Helaas was de wind al behoorlijk geluwd, maar had ik er toch lekker de vaart in. Even zelfs een uitschieter naar 50 kmpu.

Thuisgekomen een lekker biertje getapt (Perfect Draft) en nu klaar om Jiskefet te kijken.

Geen opmerkingen: