09 januari 2006

Route Hoorn - Amsterdam

Hier probeer ik de route te beschrijven die ik doorgaans fiets om bij mijn werk te komen in Amsterdam Noord.

Ik fiets de eerste kilometer rustig naar het kruispunt Keern/Provinciale weg (N506), zet mijn sportbril goed, zet een muziekje aan en ga er nog eens goed voor zitten (liggen).
Vervolgens fiets ik via de Berkhouterweg en de Venneweg richting Scharwoude om daar de rotonde over te steken en het verlichte fietspad opdraai dat me naar Oudendijk voert.
Daar moet ik even uitkijken voor kruizend verkeer en vervolg mijn weg over de parallelweg die mij in Oosthuizen brengt. Direct bij de rotonde sla ik nu rechts af (brug over) en rijd dan rechtdoor om op de Beemsterringvaart (Oostdijk) uit te komen.
In Purmerend aangekomen sla ik links af (brug) en vervolgens 2x rechts (weer een brug). Dan meteen naar links en volg nu de weg-fietspad-weg langs het Noordhollands kanaal tot aan Amsterdam. Nadat ik onder de A10 doorkom verandert de weg in een smal kronkelend fietspad dat langs het Boven-IJ ziekenhuis loopt en uitkomt bij het "Kippebruggetje"(sluisje) die ik linksaf oversteek. (Als je op dit punt rechts aanhoudt en het water links van je houdt kom je uit bij de pont achter het centraal Station). Het laatste stukje volg ik de weg en het fietspad en kom bij mijn school uit.

Wetenswaardigheden over deze route:

Afstand: 34,5 km
Normaal: 60 minuten
Record:51 minuten
1 kruizing met stoplichten (Keern)
60 tot 70 % onverlicht (Beets-Purmerend, Purmerend-Landsmeer)
10 km zonder belijning op de weg (Oosthuizen-Purmerend)
5 km slecht wegdek (Purmerland-Landsmeer), dus ook bijna 30 km zeer goed wegdek
Zeer autoluwe route; gemiddeld kom ik op deze route totaal tussen de 5 en 10 auto´s tegen (ik vertrek om 6:30 van huis).

2 opmerkingen:

Anoniem zei

hoi
kan jij voor mij deze route iets meer uitbreiden met weg nr's en of wegnamen
bvd
En
admin@josephnatoli.com

Anoniem zei

Wat leuk om te lezen, ik fiets sinds kort precies dezelfde route. Begonnen op een stadsfiets en op een racefiets. Mijn record ligt nog op 70 minuten. Heb je volgens mij nog nooit zien fietsen.