02 maart 2009

Het lijkt wel lente

Er is inmiddels weer een (korte) maand verstreken.
Een maand waarin ik weinig heb gequest.
Met pijn en moeite heb ik uiteindelijk de vakantie gehaald; hoewel ik toch twee dagen met koorts op mijn bed heb moeten liggen. De week daaromheen was fietsen zinloos en heb een paar dagen de trein naar Amsterdam genomen. De vakantie heb ik lekker gebruikt om samen met Sonja even tot rust te komen. We hadden daarvoor een klein huisje op de hei ergens ver weg in Drenthe uitgekozen. Helaas liet het weer te wensen over en was er in de omgeving weinig te beleven. Dus hebben we lekker bij het openhaardje een beetje zitten lummelen.

De week na de vakantie ben ik weer in de Quest gekropen. ..... En dat viel niet mee.
Met een voor mijn gevoel zeer beperkte snelheid reed ik deze week op en neer tussen Hoorn en Amsterdam Noord. Met spierpijn in mijn hele lijf, kortademig en dodelijk vermoeid kwam ik steeds aan op mijn bestemming. Gelukkig was er ruim voldoende afleiding op school om niet te vaak stil te kunnen staan bij mijn erbarmelijke conditie. Deze week 250 km.

Nu zijn we inmiddels weer een week verder en vandaag had ik weer een beetje het gevoel dat het herstel zich heeft ingezet. Vanmorgen deed ik 62 minuten over de 37,5 km; de terugweg ging in 56 minuten (gem 40kmpu). Het zonnetje scheen, een licht windje schuin in mijn zij, alle stoplichten op groen en geen lastig verkeer om mij heen maakte het tot een prettig ritje.

Heerlijk dat ik nu weer met licht naar huis kan rijden. Ik kijk er naar uit dat ik tijdens mijn ritje in de ochtend weer de zon kan zien opkomen. Mij fototoestel heb ik inmiddels weer klaarliggen voor de eerste mooie ochtendfoto.

Vanavond heb ik mijn winteruitrusting uit de Quest gehaald. Handschoenen, extra ledspotje, trainingsbroek en trui, 3 warmte elementjes voor tijdens een evt winterse bandenwissel, etc. Ook de banden heb ik weer even op spanning gebracht. Morgen zal het dus een kilo lichter en met harde banden dus wel wéér sneller gaan?

2 maart 2009
odo 11450 km

Geen opmerkingen: