27 maart 2009

Vanmiddag met een windkracht 4 tot 5 schuin in de rug zoemde ik naar huis met een heerlijke snelheid. Deze week de normale 240 km gereden. Erg veel wind, en meestal tegen. Afgelopen maandag spande de kroon, met in de ochtend windkracht 6 tot 7 tegen, en op de terugweg opnieuw tegen.

De laatse tijd houden zich veel witte ganzen zich op aan de rand van het Dwaalpark (Hoorn).
De groep is vaak ook te zien op de parkeerplaats langs de A7 vlak voor de afslag Hoorn.
Vandaag liepen er een aantal eigenwijze ganzen over de Venneweg.
Er kwam een kleine oude auto aanrijden die bij het zien van de ganzen extra gas gaf en frontaal op een gans inreed. Er was genoeg ruimte om het dier te ontwijken en in de weide omtrek geen verkeer te zien. Wat een idioot. Ik was geschokt en bedroefd.

Als goedmakertje zag ik deze ochtend voor het eerst dit jaar een groepje van drie lepelaars in de buurt van Middelie. Eerst zag ik er twee in de ondiepe sloot staan, en vervolgens werd ik verrast door een vliegend exemplaar die zo'n 200 meter met mij meevloog. Wat mooi toch weer.

1 opmerking:

eduardbotter zei

Wat een idioten lopen (en vooral rijden) er op deze wereld rond. Hopelijk treft deze vent ooit hetzelfde lot.