17 maart 2009

Drukte op de weg

Maandag was een dagje zonder leerlingen.
Het Clusius College had voor al zijn personeel een studiedag georganiseerd.
De verzamelplaats was het AZ stadion. Daar werden we ontvangen met koffie en gebak, hebben we onze luxe lunch genuttigd en vond de afsluitende borrel plaats. Tussen die drie gangen was ik ingedeeld bij een excursie naar Corn. Bak in Assendelft en nam deel aan twee workshops op onze locatie in Castricum. Corn. Bak is een Bromelia kwekerij. In Assendelft worden er nieuwe varianten ontwikkeld en zaad opgekweekt. De meeste zaailingen worden naar China verscheept, waarna de volwassen planten uiteindelijk toch weer in Aalsmeer terecht komen. ik was onder de indruk van de high tech en de organisatie van het bedrijf.
Corn Bak is verantwoordelijk voor ruim 50% van de Bromelia handel (wereldwijd).




Alles bij elkaar was het een bijzonder geslaagde dag.

Dinsdag dus weer in de vroege ochtend met wind mee naar Amsterdam. En het was druk op de weg. Veel fietsers! Het heerlijke weer lokte veel wielrenners op de weg. Sommigen met korte broek of korte mouwen. Brrrrr dat vond ik toch wel erg optimistisch. Vlak voordat ik de laatste bocht aanstuurde om bij mijn school aan te komen zag ik een Haai opdoemen. Het was de Shark Quest van John Dankers. Even gezwaaid! Bij mijn retourrit had ik volle bak wind tegen. Toch zat de vaart er in, zeker toen ik in de verte iets geels zag. Kees Schouten haalde ik in volle vaart (50 kmpu) in ter hoogte van het windmolenpark Oudendijk.

Geen opmerkingen: