09 maart 2006

Wind mee!

Dinsdag:

Vandaag de hele dag in de tuin lopen sjouwen en sjorren met oud hout . Twee grote bergen van allerhande afvalhout, dat inmiddels zo verrot was, dat er zelfs in de houtbrander niets mee te beginnen was moest maar eens opgeruimd worden. Een klus waar ik de hele dag mee bezig ben geweest. Om half vijf nog even een colaatje gedronken en richting Amsterdam gereden voor een ouderavond. Het was een beetje miezerig weer, maar gelukkig nog redelijk droog.

Om kwart over zes had ik mijn eerste ouder, en twee uur later was ik al weer ready voor de terugreis. De wind was toegenomen, maar kwam uit een gunstige hoek. Ik koos voor de route via Edam. Het eerste stukje een beetje ingereden, maar daarna, ondanks de lange en vermoeiende werkdag, de turbo aangezet. Het versnellen bleef langzaam doorgaan, tot een maximum van 53 kmpu. In een zucht was ik al bij Oosthuizen! Dit is echt SUPER; in het aardedonker met zo´n snelheid.....
Na 56 minuten had ik de 37 km afgelegd, dus nèt geen 40 kmpu (gem). Dat wordt iets voor als het weer wat warmer wordt.

Woensdag:

Om half zeven reed ik al weer weg. Vandaag niet zo snel. En het was vooral erg nat.
Ook de terugreis was geen feest. Tjonge jonge wat was het nat.
Op het fietspad waar ik ook wel eens wordt aangevallen door een reiger werd ik ingehaald door een scooter. Op zich vind het vervelend om ingehaald te worden, maar ach ik kan er mee leven. Net nadat de scooter voorbijgereden was kwam er een waterkip (meerkoet) aangerend. Voordat ik ook maar íets kon doen was het beest al onder mijn wielen doorgegaan. Mijn linkervoorwiel kwam een paar cm omhoog. Boeem...rommelderommel...en ik zag in mijn spiegel een zielig zwart beestje de berm in kruipen. Ik vermoed dat het beest het niet overleefd zal hebben. Tja. Sorry!
Eigenlijk zouden alle wilde eenden de komende tijd opgehokt moeten worden. De eerste eenden hebben de lente al in hun kop. De mannetjes willen de de dames bij voorkeur midden op het fietspad het hof maken. Het komt dan regelmatig voor dat ik moet remmen of slalomacties moet maken om de beesten te ontwijken. Rare jongens die eenden.

Donderdag:

Vandaag 250 kg kalk over het gras uitgestrooid. Dat zorgt ervoor dat de zuurgraad (Ph) van de aarde iets verhoogd wordt, waardoor mos iets minder snel een kans krijgt. Ik hoop dat de 7 Ouissant schapen en de drie mini Shetlanders er straks blij mee zijn. Daarna weer een deel van de tuin lente klaar gemaakt.
Bij het naar huis rijden bleef mijn freewheel weer kleven. Gelukkig ken ik dit probleem inmiddels en viel het palletje na een minuutje proberen toch op z´n plek. Vanavond toch maar weer even losschroeven en schoonmaken.

Geen opmerkingen: