06 maart 2006

Het schiet niet op!

Het was deze ochtend lekker rustig weer, maar er lag wel weer een dekentje van sneeuw. Ter hoogte van Scharwoude zwaaide een enthousiaste tegemoetkomende fietser en sprak mij aan. Het bleek Arie te zijn die zijn quest nog op de zaak had staan en zodoende noodgedwongen op een bukker reed. Leuk om hem nu ook in het echt te zien. Na een kort praatje weer verder gereden. Steeds dichter naar Amsterdam werd de weg steeds schoner en ging mijn snelheid langzaam omhoog. Helaas begon ik weer te zwabberen over de weg en bleek ik wéér een lekke band te hebben. Het was dit keer rechtsvoor. Gelukkig vond ik direct de boosdoener (scherp steentje). Binnen vijf minuten zat de nieuwe band er weer omheen en kon ik weer verder.
Kwart voor acht reed ik na 37 km het schoolplein op.

Na een dagje van "rekenschema´s", "de reeks van Fibonacci" en "kompasrozen" geen tijd genomen om even op adem te komen, maar mij direct omgekleed. Mijn standaard outfit bestaat uit een hardloop-pant, een paar thermosokken en een thermohemd (Craft, Falke of Ultima). Aan mijn voeten draag ik Nike´s met spd plaatjes, op mijn hoofd een Nike muts en een paar dunne onderhandschoentjes aan mijn handen. Oh ja....om mijn nek een buff! Voor mijn ogen een bril met gele glazen.

Na een stukje met halve wind (43 kmpu) moest ik het grootste deel van de route vol tegen de harde wind in beuken (35 kmpu). Het leven van een velomobielrijder gaat niet altijd over rozen! Ik merk toch wel duidelijk dat mijn conditie nog niet op het oude nivo is. Records zitten er dit jaargetijde dus even niet in. Na een lekkere Indiaase currie (nog over van zaterdag) ga ik nu aan de koffie en lekker relaxen voor de buis.

Laterrrrrr........


Geen opmerkingen: