27 maart 2006

maandag 27 maart

Vandaag zomaar een dagje niét liggend naar Amsterdam, maar gewoon weer eens ouderwets met de trein. Het was een druk weekend! Zaterdag de hele dag met mijn dochter op stap geweest, met een bezoek aan het Tropenmuseum als hoogtepunt. Zondag eerst alle klokken in huis op de zomertijd ingesteld, waarna het tijd bleek voor een croissantje. Diezelfde dag een drukke verjaardag, wat een reden was van mijn mindere ochtendhumeur op maandagochtend.
Mijn schooldag begon met een saaie vergadering, en het leek alsof mijn collega´s een nog veel zwaarder weekend dan ik hadden beleefd. Het werd pas weer gezellig toen de kinderen trappelend van ongeduld mijn lokaal binnen stoven. Het weekend leek na één lesuur al erg lang geleden.

Toen ik las op ligfietsplaza over vakantieverslagen op internet borrelde bij mij opnieuw de behoefte om mijn eigen belevenissen ook aan het net bloot te geven. Toch zie ik er puntje-bij-paaltje steeds tegenop om mijn dagboeken uit te werken. In de toekomst zal het er vast nog wel eens van komen.
De afgelopen drie jaar ben ik met mijn gewone randonneur (Koga) en met volle bepakking op (zomer)vakantie geweest. In 2003 heb ik de Paul Benjaminse route gevolgd naar Rome. Het jaar daarna was Barcelona mijn einddoel. Afgelopen jaar heb ik de pelgrimsroute naar Santiago de Compostella gereden en was Porto mijn einddoel. Het waren drie prachtige tochten!
Wat het dit jaar wordt?.....nog geen idee!

Geen opmerkingen: