27 september 2008

Schaatsen?!

Vandaag zou de schaatsbaan "De Westfries" in Hoorn op een spectaculaire wijze worden geopend. Ik zag de afgelopen donderdag al mensen over het ijs zoeven. En omdat het gevoel al begon te kriebelen besloot ik om vandaag bij de opening van het seizoen aanwezig te zijn.

Edith van Dijk werd op half elf gehuldigd en een mooie foto van haar aan de wall of fame werd onthuld. Edith is een lange afstandzwemster uit Wognum met een enorme staat van dienst.
Vervolgens ging zij een sprint aan met een van de medaillewinnende dames (goud, Femke Heemskerk) uit het Peking zwem team (4x100m vrij).

Alles bij elkaar een weinig inspirerende happening.
Gelukkig mocht ik daarna de ijzers onderbinden en heb ik de eerste 30 rondjes mogen maken.
Het ijs was nog niet van topkwaliteit, maar gleed goed.
Toen ik rond twaalf uur naar buiten liep was het werkelijk superweer. Raar om met dit zomerse weer te kunnen schaatsen!
De rest van de dag lekker in de tuin gezeten.

Geen opmerkingen: