09 september 2008

Ritje met de trein.

Omdat ik maandag eerst naar het Centraal Buro van het Clusius College moest ben ik met de auto vanuit Hoorn vertrokken. De Quest had dus weer even vrijaf. Ik moest in Alkmaar zijn voor een interessante bijeenkomst over de invoering van DBS als cijferregistratiesysteem. Dit is een onderdeel van een nieuw te onwikkelen administratiesysteem (Eduarte) dat gekoppelt is aan nOISe. Klinkt interessant! Samen met een paar collega's uit Castricum en Grootebroek proberen we het systeem binnen drie weken werkend te hebben. Een uitdaging dus!
Maandagavond heb ik opnieuw bij Sonja in Amsterdam overnacht. Maar dinsdagmiddag moest ik toch weer naar huis.
Het was dit keer lekker vroeg dat ik de school achter mij liet.
Om kwart over vier stapte ik in de bus naar het Centraal Station om nog net in de klaarstaande trein van 16:33 te kunnen springen. De drukte viel nog wel mee, en met een muziekje op mijn oren dommelde ik lekker weg.
Plotseling werd ik opgeschrikt door veel kabaal dat onder de trein vandaan kwam. Mijn eerste reaktie was dat er iemand voor de trein was gesprongen. Het verhaal ging dat er een fiets onder de trein terecht was gekomen....Daar wordt je wel even stil van...Later bleek dat er geen doden of gewonden zijn gevonden.
De trein kwam iets voorbij Oosthuizen tot stilstand.

Het werd een waar spektakel.
Eerst een aantal brandweerauto's, toen 4 of 5 politieauto's en daarna nog twee ambulances kwamen met toeters en bellen aanrijden. De hulpdiensten moesten ongeveer een kilometer langs het spoor lopen om bij de trein te komen die midden in het weiland geparkeerd stond.
Vervolgens landde er vlak voor mijn neus een traumahelicopter tussen een groep wilde pinken. Die vonden het gele gevaar wel interessant en kwamen rennend en huppelend naar de wentelwiek toegerend. Nadat de traumaheli onverrichtte zaken weer wegvloog kwam er een uur later een politiehelicopter die naar met zei infrarood beelden maakte van het gebied rond de trein. De fietser en zijn fiets zijn nooit gevonden. In ieder geval was de trein behoorlijk beschadigd door een onbekende reden.
Pas om acht uur 's avonds kwam ik aan op het station in Hoorn.
Alles bij elkaar heb ik drie en een half uur in de trein gezeten.
Volgende keer maar weer gewoon fietsend door het leven.

Oh ja: om kwart voor zes zag ik vanuit de stilstaande trein in de verte Kees met zijn Mango voorbij komen. Later ook nog een ligger met een roeifiets.

Geen opmerkingen: