18 april 2009

Rondje Markermeer

Vrijdagavond leek het een goed idee om weer eens naar de film te gaan. We hadden de film "Slumdog Millionaire" uitgekozen. Niet meer nieuw maar zeker de moeite waard om te zien! Op datzelfde idee waren nog 16 andere mensen gekomen, wat resulteerde in een bioscoopzaal met slechts 18 bezoekers. Volgen het meisje achter de bar was dit nog een goeie avond, want er waren ook dagen dat er maar 5 mensen in de zaal zaten! Op deze manier zal de Metro in Purmerend geen lang leven meer hebben. Volgende keer maar weer gewoon naar Tuschinski.
Rond 01:30 stapte ik in mijn bed en om 8 uur was ik weer klaar wakker. Er was maar een ding waar ik aan dacht: Fietsen!

Half tien vertrok ik richting Enkhuizen, passeerde Lelystad en kwam om half twaalf in Dronten aan. In Lelystad was het weer even hobbeldebobbel ivm een totale opbreking van een brug. Ook ergens midden in de polder staan nu een aantal kunstwerken in aanbouw (viadukten) die bedoeld zijn voor de toekomstige treinverbinding Lelystad-Zwolle.

Ik was naar Velomobiel gereden om mijn linker voorwiel te laten richten. De spaken bleken erg los te zitten; het vreemde tikkende geluid is nu ook helemaal verdwenen. Dank! Om twaalf uur reed ik de poort weer uit en besloot door te rijden naar Almere, Amsterdam en Hoorn. Een compleet rondje Markermeer dus. Via de Rietweg en de Vogelweg kwam ik in Almere Haven uit. Daar even een babbeltje gemaakt met mijn ouwe neef Youri die ik 100 jaar geleden voor het laatst gezien had. Toevallig stond hij voor zijn winkel (Primera The Saloon) even lekker in het zonnetje toen ik aan kwam rijden. Leuk om te zien en te horen dat het goed met hem gaat.

Tot nu toe was de rit behoorlijk voor de wind gegaan. Vanaf Amsterdam was het echter keihard (5Bft) wind tegen (beetje overdrijven mag). Omdat ik er al aardig wat kilometertjes op had zitten zakte het tempo behoorlijk in. Uiteindelijk was ik iets na vier uur weer thuis.

Het was weer een superfietsdag: 185 km.

Geen opmerkingen: