14 april 2009

Discussie bij het stoplicht


Op de tweede paasdag ben ik bij Sonja in Amsterdam op visite gegaan. Opnieuw heerlijk fietsweer. Vrijwel op het hele traject was het dan ook enorm druk met recreatief fietsverkeer. Vooral op het gedeelte tussen Edam, Volendam en Monnickendam was het een gezellige drukte. Het was dan ook slalommen, toeteren, remmen en optrekken terwijl het zwaaien van en naar Duitsers, Fransen en Japanners/Chinezen onafgebroken doorging.

De weg terug duurde iets langer toen ik er na 10 minuten achter kwam dat ik mijn huissleutels nog had achtergelaten. Terug dus. Voor de grap koos ik een andere route die ik eigenlijk nog nooit eerder had gereden. De weg voerde dwars tussen de golfvelden door. Omdat het al bijna donker was heb ik geen foto gemaakt, volgende keer !
Uiteindelijk was ik bijna thuis toen ik moest stoppen voor het rode stoplicht bij het Keern in Hoorn. Vlak voor mij reed juist een oudere man vanuit stilstand door het rode licht. Binnen tien seconden sprong het licht voor mij op groen en stond ik bij het volgende stoplicht opnieuw stil, nu naast de brokkenpiloot. Ik sprak hem aan en vertelde dat dit een plek is waar regelmatig ongelukken gebeuren met mensen die het stoplicht negeren. De man (op een volgeveerde Koga) reageerde boos en geïrriteerd; hij had al lang genoeg gewacht. Volgens hem was het nut van stoplichten al lang achterhaald!? Het gesprek duurde tot het licht op groen sprong en ik afsloot met een opmerking in de trant van: Het is een slecht voorbeeld voor onze kinderen. Rare vent!

1 opmerking:

marcel beekmans zei

super rare vent!!!! heb je een leuke rute gereden joh Edam, Volendam en Monnickendam is erg leuk:P topy!!

wat dat betreft kunnen de mensen nog wat leren van iggers he,in het algemeen w88 die netjes voor het rode licht!!!!