06 mei 2008

Rondje "De Streek"

Het was vandaag voor mij en Sonja een spannende en enerverende dag. Al ruime tijd zijn we speurend naar een leuk huisje waar we samen een mooi nieuw begin kunnen maken.
We hebben al heel wat woningen bekeken en komen er steeds meer achter waar we naar op zoek zijn.
Vandaag hebben we de knoop doorgehakt om mijn huis te koop te zetten. De makelaar is inmiddels druk in de weer om advertentie en de formele zaken zo snel mogelijk rond te krijgen.
En nu maar afwachten hoe het zal lopen.
Om de spanning even van mij af te zetten heb ik de Quest uit zijn schuilplaats gehaald en een rondje op snelheid gefietst. De ketting had ik gisteren al verwend met verse olie; en de voorwielen waren voorzien van nieuw rubber. De smalle Kojaks lijken mij strakker door de bochten te sturen dan de hpv's. Wellicht zit het tussen mijn oren, maar de snelheid zat er lekker in. Vooral het stuk Oosterdijk-Wervershoof ging lekker vlot; met de wind (?) in de rug kon ik de snelheid tussen de 50 en 60 houden......gaaaaaaaffffff!!! prachtige onoverzichtelijke bochten maakte het extra spannend. Gelukkig was de weg voor mij alleen en ben ik geen gevaarlijke situaties tegengekomen.
Thuisgekomen ben ik aan het stoeien gegaan met Google, Mapsource en Paint.
Regelmatig zie ik de mooie plaatjes van Pé Koomen van zijn gereden tochten, en dat wil ik óók.
Inmiddels lid bij Google (€ 12,50) en na divers geexperimenteer nu een redelijk resultaat.
Leuk of niet!?


Geen opmerkingen: