03 mei 2008

Ritje Dronten

Vandaag om 8 uur de deur achter me dicht getrokken en vertrokken met bestemming Dronten.
Een grotere tandwiel voor, mijn "defecte" verlichting en wat verse banden was het doel van deze rit.
Het was werkelijk topweer. De zon scheen me tegemoet, en van wind was er nauwelijks sprake.
Enig oponthoud liep ik op toen er grote groepen wandelaars net met hun 40MM tocht waren begonnen.

Bij het naviduct aangekomen alle zeilen bijgezet om mijn vorige maximum record te verpletteren. 69 km per uur. Onderaan bij de steile afdaling zit een klein bochtje, waar ik even stop met trappen; met iets meer durf moet ik toch nog iets sneller kunnen hoop ik. Op de terugweg zou er een nieuwe poging volgen, maar dan met het nieuwe grote blad voorop.

Op de dijk van Enkhuizen naar Lelystad doemen plotseling twee Mango's op. Het blijkt de complete ligfietsclub Twisk (Nico en Matthijs) te zijn. Samen rijden we tot aan Lelystad, alwaar onze wegen scheiden. Ik ga door naar Dronten, zij rijden naar het evenement in Biddinghuizen. Ik twijfel om daar vandaag ook nog naar toe te gaan, maar kies er uiteindelijk voor om weer bijtijds thuis te zijn en in de middag lekker in mijn tuintje te kunnen zitten.


Voor de deur zie ik de Quest staan die ik vorige week zondag langs zag komen. Het blijkt de nieuwe Kuifje mobiel (Kuifje naar de maan raket) van Alert te zijn.

Ymte zet het tandwiel erin, en Alert doet de afstelling. Het kleinste tandwieltje kan nu met wat moeite net wel/niet worden geschakeld. Dat is voor mij eigenlijk geen probleem omdat ik dit blad tot op heden nog niet heb gebruikt, en er voorlopig nog geen bergen worden verwacht in Noordholland. De Inoled lamp wordt vervangen (garantiegevalletje) en de oude komt terecht in de retourbak. Verder sla ik wat nieuwe banden in rijd weer terug naar huis.
De 69 km reed ik heen in 2uur en 2 minuten, terug ging dat in 1 uur en 50 minuten.
En bij de nieuwe poging bij het naviduct verscheen er nu 72 kmpu op de diplay van de Garmin en zelfs 73,0 op de Cateye.
Het was een heerlijk fietsdagje.

Geen opmerkingen: