07 januari 2007

2007, een nieuw begin

Inmiddels heb ik nu 15.500 kilometers op de teller staan.
Sinds de zomervakantie heb ik 4000 km onder mij door zien glijden. Dat komt neer op ongeveer 1000 km per maand. En eigenlijk nog steeds schadevrij! Hoewel....
Enige tijd geleden is er door een onduidelijke reden een steen van het (platte)dak van mijn school naar beneden gekomen. Helaas stond mijn limit precies in de baan van de vallende steen geparkeerd en leverde dat een kleine lakschade (rechts/voor) op.
Ook heb ik na de zomervakantie geen enkele lekke band meer gehad. Wel heb ik inmiddels mijn route structureel aangepast, omdat de aanvankelijk (kortste) route steeds meer plekken met slecht asfalt heeft opgelopen.
Reed ik voorheen van Hoorn naar Amsterdam via Oosthuizen en Purmerend, tegenwoordig rijd ik via Oosthuizen, Edam en Broek in Waterland. Deze route is bijna 3 kilometer langer, maar bevat minder langzame stukken. Ook is het wegdek over het hele traject (bijna) perfect te noemen. De afstand van 37 km leg ik doorgaans in precies een uur af.

Nog steeds merk ik dat mijn lichamelijke conditie niet optimaal is door de vermeende Ziekte van Lyme. Volgende week zal ik opnieuw een afspraak maken met de huisarts om te informeren over een eventuele vervolg behanding.

Na twee weken vakantie zal morgen het normale schoolse leven weer beginnen. De eerste dag kan ik nog wat warmdraaien zonder kinderen ivm een studiedag voor het personeel. Maar daarna zullen de kinderen weer met veel verhalen mijn lokaal binnen stormen voor het volgen van een spannend uur Wiskunde(?!?!). Voor veel leerlingen zal het een spannende tijd worden nu het eindexamen steeds dichter bij komt. Zelf heb ik het ook redelijk druk met mijn taak als examencoördinator en veiligheidscoördinator. Vooral het opzetten van een schoolveiligheidsplan kost veel tijd en inspanning. Wél erg leuk!

Geen opmerkingen: