19 juli 2008

Vakantieverkeer

Inmiddels zitten de eerste weken van de vakantie er al weer op, en heb ik nauwelijks gefietst. De kilo's vliegen eraan. Was ik tijdens de CV 75 kg, nu gaat de meter al richting 78 kg. Ai!
Van een potje tennis op de Wii (Nintendo) raak je ook al niet veel calorieen kwijt, dus deze week er toch maar weer eens op uit getrokken.
Woendag 16 juli maakte ik een heerlijk avondlijk ritje richting Andijk. Het was heerlijk rustig op de weg, en ik kon lekker op tempo doorrijden.

Vrijdag 18 juli wilde ik om 8 uur bij mijn zus langs om haar nog even uit te zwaaien. Helaas was ik te laat, want toen ik aankwam in Bobeldijk was ze al vertrokken richting haar vakantieadres in Italie. Gelukkig was mijn vader wel al op en heb ik samen met hem maar een bakkie gedaan. Vervolgens ben ik naar Sonja gereden. De lucht zag er dreigend uit,maar het bleef gelukkig de hele dag droog.


Onderweg heb ik nog even een paar foto's gemaakt van een verkeersongeluk op de kruizing van de Braken ter hoogte van Berkhout. Dat de chauffeur het overleefd heeft lijkt wel een wonder.




NIEUWS - Vrijdag 18 Juli 2008
Connexxionbus vouwt bestelbusje om stoplicht [update]
18 juli 2008
BERKHOUT - [update 15.45 uur] In Berkhout heeft een bus van Connexxion, die onderweg was naar Noord-Beemster, vrijdagochtend 07:05 uur een bestelbusje geramd op de Braken (N507) in Berkhout. Het busje werd door de klap om een stoplicht gevouwen. De buschauffeur, een 56-jarige man uit Hoorn viel tijdens het ongeluk in het trapgat bij de klapdeuren van zijn voertuig en hield daar gezichts- en armletsel aan over. Hij werd met een ambulance afgevoerd naar het ziekenhuis. De bestuurder van het busje, een 40-jarige man uit Spierdijk, kon ongedeerd zijn voertuig verlaten maar werd wel ter observatie naar het WFG in Hoorn overgebracht. Het ongeluk ontstond doordat de bestuurder van het bestelbusje vermoedelijk een rood licht negeerde.
Het ongeluk vond plaats toen de Conexxionbus uit de richting van het Westeinde kwam en de Braken over wilde steken richting De Goorn. Het bestelbusje kwam uit de richting Heerhugowaard en reed in de richting Avenhorn. In de Connexxionbus bevond zich op het moment van het ongeluk een passagier, maar die raakte niet gewond.

Door de Schermer, langs de Woude, van Oostknollendam naar Spijkerboor en van daar af via het mooiste/ snelste asfalt van de wereld naar Purmerend en langs het Noordhollands Kanaal naar Amsterdam Noord. Ik had de vaart er behoorlijk in; mijn hartslagmeter gaf 176 aan op het moment dat de kilometerteller 62 kmpu aanwees.

Na een gezellig dagje ben ik 's avonds weer naar huis gereden en dit keer koos ik voor een ommetje langs de IJselmeerdijk vanaf Monnickendam via Katwoude, Volendam (zie foto)
.......Warder, Etersheim, Schardam, Scharwoude en Hoorn.
Ook op dit traject zitten ook fantastische snelle stukken....en ook dit keer kon ik me weer niet inhouden.....Flitssssssssssssss
Dit soort ritjes zou ik vaker moeten doen.

Geen opmerkingen: