07 mei 2006

Een weekje vakantie (week18)

Aanvankelijk dacht ik deze week een paar langere tochten te gaan maken, maar daar is weinig van terecht gekomen. Het was gewoon veel te mooi weer om lekker in de tuin te klooien en gewoon lekker rustig aan te doen. Wel heb ik een aantal touristische rondritjes gemaakt, maar tijdens deze ritjes kwam ik er achter dat ik mij prettiger voel als fietsforens.
Het was natuurlijk heerlijk fietsweer. Veel zon, een lekker windje en een prachtige natuur deed mijn hart sneller doen slaan. Overal kwam de zoete lucht van tulpen in de mooiste kleuren mij tegemoet.


Helaas ook veel toeristen onderweg,....heel veel toeristen,..... heel heel heel veel toerende wandelaars, fietsers, motorrijders, cabrio´s, bussen, auto´s met caravans en rijdende vakantieforten.

Eerst lijkt het leuk als je wordt toegezwaaid, toegelachen, of er een duim omhoog wordt getoond.
Daarna komen de fototoestellen, videocamera´s,..... tja...... dat is al minder.
Erger zijn de mannen met benen als melkflessen die willen proberen mij bij te houden, of erger nog ...een poging doen om mij in te halen...!
En dan ook nog de fijne gesprekjes bij een stoplicht of een ander opstakel:
- Is het echt een fiets?
- Ga je echt sneller?
- Wat kost zo´n ding nou?
- Heb je hem zelf gemaakt of kan je ze zo kopen?

Nee, dan maar liever snel in de vroege ochtend zonder tegenliggers naar school rijden. Heerlijk de zon op zien komen boven de benevelde velden. Helemaal voor mij alléén!
Daar geniet ik veel meer van.

Mijn Limit heb ik deze week op drie nieuwe banden gezet (Primo Comet). De oude banden zijn eigenlijk nog niet op, maar voor de Cyclevison rijd ik liever op onbeschadigede banden. De bandjes die ik er af heb gehaald zitten vol met putjes, gaatjes en spleetjes, waardoor de kans op lekrijden steeds groter wordt. Verder heb ik de sec. ketting nu ook goed schoongemaakt, maar daarna toch maar besloten om deze te vervangen. Ook de remmen weer goed schoongemaakt en opnieuw afgesteld. En ik moet zeggen dat het in de cockpit nu een stuk stiller is dan voor de grote schoonmaak.

Met mijn dochter heb ik nog een paar uurtjes gevliegerd. Een oude hobby van me, ik zou het weer wat vaker moeten doen!

En morgen weer lekker naar school! Ik heb er wel weer zin in.

Deze week: 180 km, 35,2 kmpu (gem)

Geen opmerkingen: