10 mei 2006

2x Kees

Maandag 8 mei:
Het is nog steeds van dat prachtige weer en het ziet er naar uit dat het deze week zo blijft. Heerlijk!
Ik had er deze ochtend een beetje moeite mee om mijn bed uit te komen. Na een week vakantie moet ik weer even wennen aan het ritueel van elke-gewone-dag. Bijna een kwartier later dan normaal reed ik eindelijk de straat uit. Het was eigenlijk de tweede keer dat ik deze ochtend de straat uit reed, nadat ik de eerste keer na 100 meter merkte dat mijn accu nog thuis stond (aan de oplader). In ieder geval was ik nu écht onderweg.

Op school waren de kinderen gezellig en hadden we weer veel bij te praten na een week vakantie. Over twee weken beginnen de examens en ik merk dat veel kinderen daar nerveus van worden. Ook voor de derde klassers is het aantal lesdagen veel minder dan ze eigenlijk in gedachte hadden (nog maar 20 echte les dagen te gaan). De rest van de tijd wordt gevuld met een reis naar Oostenrijk, een stageweek, een toetsweek en een projectweek.

In de middag/avond reed ik achterop bij Kees Schouten. We hadden elkaar al een lange tijd niet meer gezien. Vanaf Oosthuizen zijn we schouder aan schouder richting Hoorn gereden en hebben weer een beetje bijgepraat. We zien elkaar weer in Zandvoort spreken we af, maar de volgende dag is het alwéér raak.
Na mijn werkdag in Bobeldijk rijd ik om vijf uur weer naar Amsterdam in verband met een ouderavond (10 min gesprekken). En in de buurt van Oosthuizen kom in Kees tegen. Dit keer in tegenovergestelde richting. Door de gunstige wind ben ik in 50 minuten al op school; ik hoop dat de wind straks iets minder zal zijn.
Op de terugweg zie ik de zon ondergaan.....Mooi!!!




De wind is duidelijk minder krachtig dan vanmiddag, maar ik voel langzaam de energie uit mijn benen wegvloeien. Als ik thuis ben masseer ik mijn benen in met een spulletje waardoor alles lekker warm wordt/ blijft. Omdat het in de tuin nog goed vertoeven is neem ik mijn vers getapte biertje mee naar mijn tuinbankje.

Zo, ... nu eerst een Bavaria!

Geen opmerkingen: