13 april 2006

Woensdag 12 april

Gisteren (dinsdag) had ik lekker de tijd om even uit te slapen. Pas om twaalf uur moest ik bij het Golden Tulip Hotel bij Hempoint zijn. Eerst rustig ontbeten en daarna richting school gekoerst.
Het was één van die ritjes die gewoon voorbij gaan. Het lekkere weer, en zo nu en dan een zonnetje maakte het tot een ontspannende bezigheid. Zoals gewoonlijk parkeerde ik de Limit achter het geitenhok en kon ik mij in alle rust omkleden om vervolgens de met de bus richting Sloterdijk te rijden.
Als VC (veiligheidscoördinator) in opleiding was ik ook uitgenodigd om een bijeenkomst/symposium van het VIOS bij te wonen. De meeste VC´s van alle scholen in Amsterdam waren daar ook aanwezig. Het bleek een nuttige en vooral ook een gezellige bijeenkomst te zijn. Na afloop weer met de bus terug naar school. Was ik maar op de fiets dacht ik nog! Het leek een eeuwigheid te duren voordat de bus eindelijk voor kwam rijden; daarna nóg een eeuwigheid (file-probleem) voordat ik weer op school aankwam. Helaas was de deur van de school al dicht en kon ik niet meer bij mijn (fiets)spullen die nog binnen lagen. Ik kon dus niet meer met de fiets naar huis, en besloot om dan maar bij mijn verkering te blijven eten (en slapen).

De volgende dag (woensdag) was leuk en gezellig. De cijfers van het derde rapport zijn inmiddels binnen en de kinderen trappelen al weer van ongeduld om de volgende periode nóg beter hun best te gaan doen. Helaas komt het er in de praktijk niet zo vaak van.
Om het leven van de kids zo nu en dan een beetje te veraangenamen had een gymleraar kaartjes geregeld voor de wedstrijd Ajax-Vitesse in de Arena. Met een aantal docenten ( en ik) als begeleiding en een bus vol schreeuwende (Joden Joden), rood-wit-rood aangeklede jongelui reden we om zeven uur weg. Voor de kids een fantastisch uitje, maar voor de voetballiefhebber een vreselijke avond. Ajax speelde echt dramatisch slecht! Gelukkig konden de Godenzonen op de valreep (in blessuretijd) de wedstrijd nog in hun voordeel beslissen, maar met voetbal had het weinig (of niets) te maken. Om half elf werden we weer voor de school afgezet. Dit keer kon ik wél bij mijn fietsspullen en ben midden in de nacht naar huis gefietst. En dat is dan weer genieten!!!!!!!!!!!!!!!!!!
De wind kwam van schuin achter en het schoot lekker op. Als een scheermes sneed ik door de donkerte van de nacht. En jawel.... daar ging de meter weer boven de 50......zoeffffff. Eindeloos gaaf!






Geen opmerkingen: