04 april 2006

Maandag 3 april

Ik wilde maandagochtend iets vroeger dan normaal vertrekken dus had ik mijn wekker een kwartiertje vroeger gezet. Het was belangrijk dat ik deze ochtend als eerste bij de kopiermachine op school zou zijn. Ik had in het weekend twee toetsen gemaakt die tijdens de eerste uren van de dag afgenomen zouden worden. Omdat het ook wel eens voorkomt dat de machine al vroeg aan de slag is met het produceren van enorme hoeveelheden papierstapels van andere collega´s vertrok ik deze dag dus al om 6:20 van huis. Ik was Arie vandaag dan ook te vroeg af en kwam hem niet tegen op het fietspad Oudendijk-Scharwoude.

Het was een beetje druilerig weer toen ik in mijn Limit stapte. Koud óók!
De wind was weer hard en kwam vooral van rechts-achter (meer rechts dan achter). Omdat de wind langs mijn route vrij spel heeft moest ik mijn stuur met beide handen goed vasthouden. Ook moet je met wind van opzij altijd goed rekening houden met de windvlagen bij het passeren van een dikke bomen, geparkeerde auto´s of andere opstakels langs de weg.
De regen werd heviger en zorgde ervoor dat ik nog maar weinig door mijn ruitje zag. Pas halverwege vond het te gevaarlijk worden; de kans op mede-weggebruikers is op dit stuk groter, en de kans op verblind te worden door de tegenliggers is hier ook aanwezig. Onder een brug (ter hoogte van Edam) maakte ik dus even een pitstop om mijn voorruit te verwijderen.
De snelheid zat er vandaag behoorlijk in! Ruim een half uur lang gaf mijn metertje snelheden rond de 50 kmpu aan, wat erin resulteerde dat ik binnen een uur op school was.
Om half acht lagen mijn kopietjes al warm op de koffietafel!

Ook de thuisreis ging weer hard. Nu kwam de wind van links-voor(meer links dan voor).
Gelukkig was het nu droog en zonnig, en reed ik wéér binnen een uur naar huis (daggemiddelde: 37kmpu). Het windscherm had ik inmiddels weer aangebracht. Mijn Superknutselklus waar ik nog steeds erg enthousiast over ben. Ondanks dat het er niet bepaald gestroomlijnd uit ziet scheelt het erg veel ruis en rijd ik veel ontspannender tegen de wind in.
Bij het passeren van de rotonde in Scharwoude zag ik een Alleweder (Flevo) rijden in Mondriaan kleuren. Hij reed onder mij door (het fietstunneltje) en ik zag hem (man met grijs/witte, lange baard) niet reageren op mijn getoeter en gezwaai. Jammer.

Geen opmerkingen: