30 december 2007

Einde 2007

Inmiddels al weer een week geleden is mijn welverdiende vakantie van start gegaan. Als kadootje was het laatste ritje van dit jaar van bijzondere schoonheid. Helaas was het die dag (21 december) mistig en grouw, maar desondanks maakte de rijp op de bomen een betoverende indruk.
Op het moment dat ik weg wilde rijden bleek mijn rem te blijven plakken. Na wat duwen, trekken en stuiteren kwam er weer wat beweging in het remsysteem en kon ik mijn fiets van zijn plek krijgen.
Bepakt en bezakt was de Quest evengoed moeilijk op gang te krijgen. Om thuis nog wat schoolwerk te kunnen doen had ik schoolspullen ingeladen. Ook mijn laptop moest maar weer eens mee naar huis. Met twee AH tassen met wasgoed en een paar schoenen was het behoorlijk proppen, maar uiteindelijk zat alles erin. Dat het door dit overgewicht niet snel ging gaf mij de gelegenheid om zo nu en dan een fotootje te schieten. Helaas niet van superkwalitiet, maar toch leuk voor het idee.


Nu een week later blijkt dat dit vrijdagse ritje tevens de laatste van het jaar was. De kilometerteller geeft nu 1720 km aan.
Mijn velomobielkilometerstand zal dit jaar ongeveer op 7500 uit komen. Door de verkoop van mijn Limit ben ik een paar maanden velomobielloos geweest. Ik hoop dat ik het komende jaar weer op zo'n 10.000 km zal uitkomen. Hopelijk zal het halen van mijn rijbewijs geen invloed hebben op mijn woonwerkverkeer. Deze vakantie ben ik namelijk druk in de weer om met een spoedcursus bij de ANWB mijn rijbewijs eindelijk eens te gaan halen! Met vier lesuren per dag schiet het lekker op. De komende week is het de bedoeling dat we (ik en mijn instructeur) de puntjes op de i gaan zetten, om dan met vertrouwen mijn examen in te gaan. Eerder deze maand heb ik al mijn theorie behaald; wat een zenuwslopende toestand was dat zeg! Bij het bekend maken van de uitslag werden de nummers van de gezakten achter elkaar opgenoemd. Het was lang geleden dat ik zó in de zenuwen zat. Gelukkig hoorden ik (met twee fouten)bij de gelukkigen...pfffft. Het was opvallend dat slechts 30% van de deelnemers waren geslaagd. Op weg naar huis sprak ik mensen die al drie of vier keer waren gezakt.....

Geen opmerkingen: