13 december 2008

Bijna vakantie

Nog een weekje en dan zal de Quest twee weken rust krijgen.
Er is een klusje dat ik in de kerstvakantie wil doen.

Enige tijd geleden heb ik het linker wiel gedemonteerd om de rem weer vrijuit in-en-uit te kunnen laten bewegen. Nu is het rechter wie aan de beurt. Als ik mijn fiets parkeer (voor kortere of langere periode) zet ik altijd de rem vast. Als ik nu weg wil rijden, blijft de rem eerst nog even plakken voordat hij blijkbaar toch weer in de ruststand terug keert. De kou zal alleen een negatievere invloed hebben, dus .... dat wordt klussen. Gelukkig heb ik de beschikking over een ruime (verwarmde) werkplaats met alle mogelijke gereedschappen, waar ik mijn velomobiel op z'n kant kan leggen en er dan nog ruim omheen kan lopen.De ketting heeft inmiddels al een winterbeurtje gehad. Beetje olie, meer niet!

Ook overweeg ik de aanschaf van een velomobieldakje. Ik heb Matthijs gevraagd over zijn bevindingen en hij is er redelijk enthousiast over. Wel blijkt er een extra bevestiging nodig te zijn voor als het hard waait. Hij heeft zijn Quest ook net opgepimpt met fraaie, reflecterende "belettering". Erg mooi geworden!





Geen opmerkingen: